تیر ۱۵, ۱۳۹۹

چگونه در ۵ گام یک پروفایل حرفه‌ای Linked in برای شرکتم درست کنم؟

شبکه اجتماعی لینکدین در سال ۲۰۰۳ گشایش شد. روش هدف دار این شبکه اجتماعی معروف از همون اول با هدف ساختن شبکه ای حرفه ای از افراد جور واجور که در کار و کاسبیای جورواجور دارن کار می کنن چیده شد.
۱۲ سال بعد، یعنی در سال ۲۰۱۵، تعداد اعضای لینکدین به رقم بزرگ ۴۰۰ میلیون کاربر رسید و به یکی از اصلی ترین وسایل بازاریابی رسانه های اجتماعی و پرسونال برندینگ تبدیل شد.

بمونه! اجازه بدین ببینیم چه مراحلی رو واسه واسه کسب و کارمون باید طی کنیم:

مرحله اول: ساختن صفحه

واسه داشتن یه صفحه حرفه ای باید اول از همه یه صفحه داشته باشیم!
واسه این کار از این ۴ مرحله استفاده می کنیم:

  1. وارد صفحه لینکدین خود شید؛ بیان کننده ماوس رو روی نوار بالایی صفحه و روی گزینه Interests نگه دارین و از زیرمنوی ظاهرشده روی گزینه Companies کلیک کنین.
  2. حالا که وارد Companies شدید روی گزینه Create در سمت راست صفحه کلیک کنین (این گزینه تو یه باکس به نام Create a Company Page و در سمت راست صفحه Companies قرار داره.
  3. نام شرکت و ایمیل اونو وارد کنین. دقت کنین که لینکدین از شما ایمیل رسمی شرکت رو می خواد؛ مثلا Gmail رو قبول نمی کنه، بلکه ایمیلی مانند [email protected] می تونه مناسب باشه.
  4. با انتخاب گزینه continue یا همون ادامه، به بخش اطلاعات تکمیلی شرکت تون برید.

مرحله دوم: توضیحاتی مناسب از شرکت و تخصص تون

خیلی کوتاه، کوتاه و به درد بخور برندتون، کاری که می کنین، محصولتان، خدمات تون، اهداف و چشم اندازتون و… رو معرفی کنین. بازم می گم! “کوتاه و به درد بخور!”

بیشتر از این سرتون رو درد نمیارم! چند نمونه از توضیحات برنده های معروف در لینکدین رو نگاه بندازین خودتون روش کار دستتون میاد! این صفحات لینکدین رو ببینین:

  • Google
  • Lamborghini
  • Amazon
  • Apple

1111111111

مرحله سوم: لوگو + بنر

یه لوگوی باکیفیت رو به عنوان تصویر پروفایل اضافه کنین.

بعد از اون نوبت بنره، این چند نکته رو رعایت کنین:

  • اندازه ایده آل واسه بنر ۱۴۰۰*۴۲۵ پیکسل و واسه لوگو ۴۰۰*۴۰۰ه.
  • مطمئن شید که اندازه تصویر لوگویتان زیر ۴MB و اندازه بنرتون زیر ۲MB باشه.
  • تصویرتان ساده و قشنگتر باشه (سادگی در اولویته).

این کار می تونه موجب خلق یه فرصت مناسب واسه نمایش دادن فرهنگ کلی کار و کاسبی تون (لوکس، سنتی، ورزشی، جوون پسند، اجتماعی و…) و بخشی از هویت سازی برندتون باشه.

ورزش

مرحله چهارم: به روزرسانی هاتون رو به نمایش بذارین

بسیار ، صفحه تون رو که ساختید و لوگو، بنر و مشخصات تون رو به روزرسانی کردین، شما می مونید و کلی جای خالی در پروفایل تون که منتظر بروزرسانیاتون (پست گذاشتن شما) هستن.

می تونین اینجور مطالبی رو درج کنین:

  • چند تا از مقاله های سایت تون
  • اینفوگرافی
  • دعوت به همکاری
  • معرفی کوتاه یه محصول جدید
  • اخبار موفقیتا، جوایز و پیشرفت هاتون
  • درج محتوای آموزشی به شکلایی مانند PDF، PowerPoint و…

واسه این که از واسه تاخیر در تولید و درج محتوا در صفحه لینکدین تون استرس نگیرید پیشنهاد می کنیم هر اون چه رو که می خواین در پروفایل تون درج کنین از قبل آماده کنین و واسه درجشان یه برنامه زمان بندی شده داشته باشین.

استرس

لینکدین نه اینستاگرامه نه فیس بوک!

دقت کنین که لینکدین، فیس بوک یا اینستاگرام نیس که بخواین مطالب طنز و سیاسی و … که هیچ ربطی به کار و کاسبی شما ندارن رو در اون درج کنین.

Linked in هویت کاری و حرفه ای شما رو نشون میده، این اشتباه رو نکنین که اهدافی رو که از بقیه شبکه های اجتماعی خواستین از لینکدین هم بخواین.
لینکدین بیشتر واسه “اعلام هویت” برندتون و یعنی دیگه “معرفی شخصیت برند و کار و کاسبی تون” هستش.

 مرحله پنجم و پایانی: فرهنگ (هویت) شرکت تون رو به نمایش بذارین

یکی از مهم ترین کارایی که باید هم جهت با بهینه سازی صفحات شبکه های اجتماعی تون، بلاگ هاتون و.. انجام بدین اینه که “فرهنگ” و هویت برند خود رو واسه مردم به نمایش بذارین.

به مخاطبان خود طعم هم سو بودن با شما رو بچشانید، به اونا نشون بدین که با شما بودن چه حسی داره، چه شخصیتی دارین، چه اهدافی رو در سر می پرورانید و به دنبال چه هستین؟

این نوع از معرفیایی که از برندتون در برابر مخاطبان تون دارین می تونه به شکل عکس بنر، پستا و همه بروزرسانیاتون در صفحه Linked in تون داشته باشه.

تا این جا با ما همراه بودین و از این واسه از شما ممنونیم.
راستی! شما چیکار دیگری واسه صفحه لینکدین شرکت تون انجام دادین؟؟